Preventie van virale ziekten en zelfzorg advies

Vrije vertaling van post op Facebook door Mind the Matrix.
Shortlink: i1k.nl/preventie

Het is tijd om ons te concentreren op wat we voor onszelf, onze gezinnen, klanten, buren en iedereen om ons heen kunnen doen om de gezondheid rondom ons te beschermen. Hoewel alle gevallen van infectie zeer serieus moeten worden genomen, moeten we weten dat allen (behalve een fractie van de geïnfecteerden) zullen overleven. Naast het wassen van de handen en vermijden van contact, zijn hieronder voedingszaken die we kunnen doen om ervoor te zorgen dat meer van ons zich aansluiten bij de overgrote meerderheid die goed door een infectie heen komt, zelfs als we eraan worden blootgesteld.

Covid-19. Wat doet het
Slijm oplossende voedingsmiddelen
Wat is het korte advies?
Aanbevolen supplementen
Bronvermelding

Covid-19. Wat doet het?

Covid-19 (beter bekend als 'Corona-virus') is naar verluidt aanwezig als een zeer bijzonder type longontsteking. Het virus lijkt bijna uitsluitend de longen aan te vallen. De longontsteking wordt gekenmerkt als extreem plakkerig slijm, als een 'wegblokkade' in de borst; veel patiënten hoesten niet eens veel, het snel vormende dikke slijm is buiten ons vermogen om door hoesten te verdrijven. De Chinese geneeskunde heeft millennia lang geleerd dat er een diepe energetische verbinding is tussen de longen en de dikke darm, een yin-yang-paarverbinding, en dat aandoeningen die de capaciteit van de longen overweldigen, invloed zullen hebben (en mogelijk kunnen worden opgelost) door de dikke darm . Rapporten uit China bevatten dit kenmerkende scenario van een longblok in combinatie met relatieve obstipatie of onvolledige eliminatie van de ingewanden. Samen geeft deze informatie ons een concrete benadering voor dieetbescherming.

source: instagram.com/p/B9mTaQjnUcF/
  1. Vermijd voedsel dat plakkerigheid en slijm bevordert. De belangrijkste plakkerige voedingsmiddelen zijn suiker, zuivel en brood. Dit betekent het drastisch verminderen van alle zoetigheden, de meeste zuivelproducten (yoghurt met weinig of geen suiker is de veiligste zuivel die je kunt consumeren), pizza, gebak, bagels, enzovoort. Granen zelf zijn niet slecht, maar vermijd plakkerig brood zoals pizza en bagels (ze bevatten veel gluten, wat zo genoemd wordt door het Latijnse woord voor lijm te gebruiken). Eet in plaats daarvan rijst, maïs, gierst, boekweit, quinoa, amarant, haver, gerst en rogge.
  2. Vermijd koud eten en drinken. De longen houden niet van kou en ze houden niet van koude dranken die op weg naar de maag voorbij komen. Koude dranken verhogen snel de hoeveelheid slijm. Dit is aanvaardbaar voor gezonde mensen, maar voorlopig moeten koude dranken en voedsel door iedereen worden vermeden. Vraag om water zonder ijs, vermijd ijskoffie of ijsthee en drink veel water op kamertemperatuur of verwarm daarboven. IJs, dat suiker, zuivel en koude bevat, is op dit moment een vreselijk voedsel en moet volledig worden vermeden. Volgens rapporten van ziekenhuisafdelingen verliezen mensen met de ziekte van Covid-19 hun vermogen om te bewegen of om slijm anderszins op te lossen. De infectie gaat erg snel, waardoor er geen tijd is om onze voeding aan te passen en het vorige slijm te verwijderen. Om te doen wat je kunt om ervoor te zorgen dat 96-99,5% een plek krijgt die blootstelling kan overleven, leef je de komende maanden op een dieet dat beschermt tegen slijm en vochtigheid zoals genoemd in de Chinese geneeskunde.
  3. Het roken van tabak lijkt een hoge risicofactor. Volgens berichten wordt 40% van de sigaretten ter wereld verbruikt in China, een land dat al te kampen heeft met ernstige luchtverontreiniging. Niet roken is op zichzelf beschermend. De tijd direct na het stoppen kan echter ook een gevaarlijke tijd zijn, omdat de longen de boodschap krijgen dat ze eindelijk kunnen beginnen met het opruimen van zware gifstoffen, via slijmophoesten. Dus, ironisch genoeg, hoewel rokers zeker moeten stoppen met de gewoonte voor een langdurige gezondheid, is dit misschien niet de beste tijd. In plaats daarvan moet iedereen die rookt, met een zekere urgentie het roken tot een minimum beperken. Een vuistregel is misschien 2-4 sigaretten per dag, als je een gewoonte hebt van 1-2 pakjes per dag. Idealisten vinden dit misschien aanstootgevend, maar dit is niet het moment om de longgezondheid uit te dagen door te blijven roken of door plotseling te stoppen.
  4. Er zijn voedingsmiddelen die ons kunnen helpen slijm te verwijderen en de peristaltiek te verbeteren, en die een echte bescherming bieden voor een persoon die een ernstig geval wordt, zelfs als het wordt blootgesteld aan en geïnfecteerd is met coronavirus. (Hieronder volgen een aantal voorbeelden)

Haver, gerst, bruine rijst, gierst, boekweit, volkoren of roggebrood - dit alles bevordert de peristaltiek en beschermt tegen obstipatie. De meesten houden er niet van om over deze dingen te praten, maar reeds bestaande constipatie is een gevaarlijk scenario wanneer er een longverstoppend virus rondgaat.

Bescherm jezelf met volle granen.

Ochtendwater is ook erg belangrijk. Drink 's ochtends een of twee glazen water op kamertemperatuur, zonder smaakstoffen. Dit gaat door de maag en irrigeert de darmen.

Ontbijtpap, soep, stoofschotels. Pap is nat gekookt graan, inclusief havermout en congee (rijstepap). Immuniteit vereist veel vocht en veel interne energie. Nat gekookt voedsel (pap, soep, stoofschotels) zorgen voor tijdgebonden hydratatie die de immuniteit beter ondersteunt dan alleen drinkwater (wat natuurlijk ook belangrijk is).

Ook gezonde oliën zijn belangrijk; Zorg ervoor dat olijfolie, avocado, noten, zaden, zelfs eieren en boter goed zijn om sterk te blijven met de nodige interne vochtigheid.

Vermijd voedsel dat warmte in de maag overprikkelt. Covid-19 omvat vaak koorts, en zowel uitdroging als hitte in de maag zal de effectiviteit van koorts verminderen en daarmee de functionele immuniteit. Voedingsmiddelen die de maag drogen of verhitten, zijn onder meer hete pepers, alcohol, knoflook, uien, gefrituurd voedsel en een paar andere.
Dit zijn erg populaire voedingsmiddelen, waarbij gezegd wordt van knoflook dat het de immuniteit kan versterken, maar langdurig gebruik zal de hitte verhogen, wat het tegenovergestelde is van wat we nu willen.
Verminder of verwijder deze voedingsmiddelen tijdelijk.

Slijm oplossende voedingsmiddelen

Je kunt voedingsmiddelen toevoegen die slijm kunnen stoppen of helpen oplossen:

Dit zijn de zaadkruiden (niet de hierboven genoemde hete kruiden). Zaadkruiden zijn onder meer mosterdzaad, komijn, koriander, kardemom en steranijs (de belangrijkste bron voor de poging tot anti-griepmedicatie, tamiflu). Andere kruiden die worden aanbevolen zijn kaneel en Szechuan-peperkorrels.

Dit betekent wegblijven van roomkaas, maar gebruik mosterd. Vermijd nacho's en gebruik in plaats daarvan kaasvrije bonen of vlees chili met veel komijn, enz. Ook wortelen, radijs, zoete aardappelen, pastinaak en veel groene groenten (afkoelen en opruimen ) zoals broccoli, boerenkool, kool, mosterdgroente, radijs, andijvie, rucola, paardenbloemgroenten en keukenkruiden, waaronder peterselie, koriander, dille, rozemarijn, oregano en meer. Het denken gaat hier niet over hoe deze keukenkruiden of hun oliën virussen kunnen doden, maar omdat ze het lichaam helpen slijm te verwijderen en voedsel beter te verteren, waardoor we sterker en veiliger worden als we worden blootgesteld. Omvat ook de kleine bonen: linzen, adzuki, erwten met zwarte ogen, mungbonen en meer. Spruiten zijn ook uitstekend, net als traditioneel gefermenteerd voedsel.

Vlees, gevogelte, vis en zeevruchten in uw bekende hoeveelheden behoeven geen verandering (hoewel veel mensen baat zouden hebben bij een beperking).

Wat is het korte advies?

♥ Zorg voor voldoende rust. Moe zijn vermindert de immuunfunctie.
♥ Zorg voor voldoende hydratatie, inclusief enkele goede voedingsoliën.
♦ Uitdroging vermindert de immuunfunctie.
♥ Eet goed. Slecht voedsel vermindert de immuunfunctie
♦ Verminder dramatisch suiker, zuivel (vooral kaas), gluten.
♦ Vermijd alles behalve zeer matig alcoholgebruik (onthouding is prima).
♦ Vermijd koud eten en drinken.
♦ Vermijd gefrituurd voedsel (dit verhoogt het slijm en vermindert het immuunvermogen).
♦ Als je rookt, verminder dan tot 10% consumptie, geen grapje (stop nog niet).
♥ Voeg zaadkruiden toe aan je kookkunsten: mosterdzaad, komijnzaad, steranijszaad, Szechuan-peperkorrels en andere.
♥ Neem natgekookte pap voor het ontbijt (als je ziek of bejaard bent, is congee het gemakkelijkst te verteren).
♥ Eet volle granen (tenzij ze ziek zijn, ze zijn moeilijker te verteren als ze ziek zijn) samen met veel verse groenten, wortelgroenten, zeewier, champignons, noten, zaden, bonen, samen met je normale (of iets minder) hoeveelheid vlees, gevogelte, vis.
♥ Als je een snack eet, vermijd dan snoep en kies dan eerder noten en gedroogd fruit; bijvoorbeeld amandelen en gedroogde vijgen.
♥ Krijg wat zon en doe wat zachte oefeningen die zich richten op strekken en ademen.

♥ Voor ouderen of mensen met een zwakke spijsvertering, neem een ​​zeer eenvoudige ondersteunende zelfgemaakte kruidenthee voor de maaltijd: 2-3 dunne plakjes verse gemberwortel, 1/8 citroen of limoen (met schil, knijp een beetje in om sap vrij te maken), en 1/2 theelepel honing (als je niet al te veel suiker hebt). Laat het weken in gekookt water en slurp het voorzichtig op zodra het een beetje afgekoeld is. Deze eenvoudige infusie is goedkoop en gemakkelijk te maken. Gember beschermt de longen tegen slijm, citroenschil helpt ons ook om slijm te verwerken en open te houden, en de toon van honing ondersteunt het spijsverteringsaspect dat we transformatie noemen. Samen in een infuus met warm water, zijn deze ingrediënten een strategie om degenen die het meest kwetsbaar zijn op de zachtste en gemakkelijkste manier te versterken.

Ja, we moeten de handen vaak en goed wassen, ja we moeten het aanraken van dingen op openbare plaatsen vermijden en dan onze eigen gezichten ook niet aanraken, en ja, we moeten naar het ziekenhuis gaan als we ziek zijn met koorts en kortademigheid. Maar als we met vaardigheid en focus ons steentje bijdragen, kunnen we het beste uit onze gezondheid halen en ervoor zorgen dat we aan de goede kant van alle statistieken staan

Bovenstaand artikel door Andrew Sterman, auteur van Welcoming Food: Diet as Medicine for the Home Cook and Other Healers.

Monte Rock (die bovenstaand bericht op facebook zette) dringt aan op een, op voedingsstoffen gebaseerde, methode om symptomen voor toekomstige virale infectie als topprioriteit te voorkomen of te minimaliseren. De volgende goedkope aanvullende niveaus worden door hem aanbevolen voor volwassenen; voor kinderen verminderen deze in verhouding tot het lichaamsgewicht. Zie verder zijn aanbevelingen hieronder:

Aanbevolen supplementen

"Opmerking: de lijst met specifieke supplementen en doseringen hieronder is een lijst (soms variëren de doseringshoeveelheden, maar niet veel) Ik zie dat ze worden verspreid door talloze en gevarieerde bronnen. Het is eigenlijk wat Joy en ik hebben gedaan" - Monte

  1. Vitamine C: 3.000 milligram (of meer) per dag, in verdeelde doses.
  2. Vitamine D3: 2.000 internationale eenheden per dag. (Begin met 5.000-8.000 IE / dag gedurende twee weken en verlaag vervolgens tot 5.000)
  3. Magnesium: 400 mg per dag (in de vorm van citraat, malaat, chelaat of chloride)
  4. Zink: 50 mg per dag
  5. Selenium: 200 mcg (microgram) per dag

Geen paniek! Een uitbraak is eng, maar de meeste mensen zullen COVID-19 als milde ziekte ervaren. Langdurige, giftige stress remt de immuunfunctie, dus of het nu gaat om angst voor het virus of overmatige stress thuis of op het werk, doe wat je kunt om je systeem een ​​pauze te geven en te herstellen. Oefening, acupunctuur, voedingssupplementen en kruidensupplementen aanbevolen door uw arts, qigong / tai chi, yoga, meditatie, of wat je ook wilt doen, moet nu prioriteit krijgen. Dit zijn geen luxes! Zorg voor jezelf.

Bronvermelding

Vrije vertaling van post op Facebook door Monte Rock van Mind the Matrix. De hierboven weergegeven tekst/vertaling wordt gegeven zonder daarmee een goedkeuring of aanbeveling te willen doen voor de weergegeven inhoud uit het oorspronkelijke bericht op Facebook. Neem voor medisch advies altijd contact op met uw huisarts!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *